Vakantieverslag Frankrijk 2018

Na mijn vakantieverslag van de fietsvakantie, moest er ook nog een verslag komen van mijn vakantie deel 2. Deel 2 wil zeggen mijn vakantie naar Frankrijk. En in deze blog ga ik uitgebreid schrijven over wat ik allemaal gedaan heb in Frankrijk. En dat was niet niks, ondanks de hoge temperaturen hebben we elke dag wel iets gedaan. Achteraf kan ik wel lachen om ons ritme. We stonden rond half elf op, ontbeten rond elf uur, lunchten om half vier en gingen avondeten varierend van 8 uur tot half elf. Ja echt, ook een keer om half elf. Wel fijn dat de douches helemaal leeg waren als wij om twaalf uur wilden douchen. Het vakantietempo zat er goed in zeg maar ;).

Ik was trouwens echt helemaal op vakantie. Niet alleen letterlijk, want ik was natuurlijk gewoon op vakantie, maar ook met mijn hoofd was ik helemaal weg van thuis. Weg van school, werk, blog en alle mensen die ik ken. Soms kan dat echt heel fijn zijn. Ook zat ik veel minder op mijn telefoon, die vergat ik gewoon vaak en ik pakte vaker een boek erbij. Ook maakte ik me weinig zorgen over de blog. Ik had voor de hele vakantie blogs ingepland, waardoor ik niet hoefde te schrijven tijdens de vakantie. Het geeft me ook wel meer rust dat ik nu ipv om de dag, een keer in de drie dagen een blog online zet.

Nou, dan ga ik maar eens uitschrijven wat ik allemaal gedaan heb deze vakantie. Ik moet wel ver terugdenken haha, maar met behulp van de foto’s die ik hier heb gemaakt weet ik wel weer wat ik gedaan heb elke dag. Lees je mee?

Dag 1: in de auto

Tja, zo’n eerste dag is natuurlijk een reisdag. We gingen met de auto, de eindbestemming was Bretagnolles-sur-Mer. De autoreis verliep prima, om 16 uur kwamen we aan bij het huisje. Het was een schattig klein appartementje, maar prima om in te koken. Dus de eerste dag gingen we koken. We hadden zelf wat eten meegenomen, dus we hoefden geen boodschappen meer te doen. Na het eten hebben we nog wat gewandeld over het strand.

Dag 2: Bretignolles-sur-Mer

Vandaag gingen we een dagje naar het strand, die op loopafstand van ons appartement lag. We gingen een lunchen bij een strandpaviljoen, waar we lekkere galettes aten. (galette is een hartige vorm van een crepe). Daarna gingen we zwemmen in de zee. Die middag gingen we lopen naar het centre ville waar we op een terrasje gingen zitten. om even wat te drinken. We hadden al een leuk winkeltje gezien, dus daar gingen we nog even naartoe. Ik kocht daar een jumpsuit, en ook Meike was geslaagd. Daarna bij de supermarche even inkopen gedaan voor het avondeten. We gingen barbecuen op het strand die avond. We legden er een hele vis op, courgette, en stokbroodjes. Verder hadden we nog wat smeertjes en salades mee. Toen de zon onderging was het echt heel mooi op het strand. De foto’s van hieronder hebben we toen gemaakt.

Mijn galette met geitenkaas, gekarameliseerde appel en confiture, lekker!

L’Ocean Atlantique 🙂

Even poseren met de zonsondergang

Dag 3: Fietsen

Alsof we nog niet genoeg gefietst hadden tijdens de fietsvakantie, huurden we voor vandaag fietsen en fietsten we die dag zo’n 45 km. We fietsten door het bos en hadden als doel de badplaats Les-Sables-d’Ollones. Daar hebben we op het strand gepicknickt en gezwommen. En lekker liggen zonnen :). We aten in de avond bij een restaurantje in Bretagnolles, wat niet zo geweldig was maar prima.

Mooie shot van een klein huisje in een groot landschap

Dag 4

Rond midi gingen we naar de surfschool, we gingen namelijk katamarannen! Geen idee of daar een werkwoord voor is trouwens, en voor degene die het niet kennen: het is een soort windsurfen maar dan makkelijker omdat je op een katamaran kunt sturen. Het was leuk om te doen! Daarna gingen we crêpes eten bij het strandpaviljoen: ik had een hele lekkere met banaan en chocolade. Die dag hebben we verder vooral op het strand gelegen, wat eigenlijk hartstikke prima was. ’s Avonds kookten we in het huisje, we maakten een lekkere salade met witte bonen (iets uit de regio), feta, peultjes, champignons en avocado. Daarbij aten we stokbrood met hummus en een groene salade.

Jaja, dat zijn wij op die katamaran!

Dag 5

En door naar de volgende bestemming! We gingen naar Saumur, naar de camping. Het was maar 2.5 uur rijden dus dat viel mee. Eenmaal aangekomen gingen we de tent opzetten, of eigenlijk mijn ouders en Meike, ik ging even kennismaken met onze nieuwe buren hahaha. Toen de tent stond, gingen we zwemmen in het zwembad van de camping. Het was inmiddels erg warm geworden!

Te mooi, het uitzicht van het chateau van Saumur vanaf het zwembad van de camping.

……

aaargh… Tot hier had ik het getypt in de auto. De volgende dag, toen ik thuis was heb ik letterlijk de hele middag achter de laptop gezeten om mijn blog over de vakantie te bloggen. Ik had hem af tot en met de laatste dag, en telkens opgeslagen, tot ik even later weer keek en plotseling was alles wat ik die middag getypt had verdwenen. Dus ik baal als een stekker. Wat jullie waarschijnlijk ook is opgevallen, is dat het lettertype kleiner en anders is. Dat komt denk ik omdat ik het heb gekopieerd, ik had het voor de zekerheid gestuurd naar mezelf in alle zekerheid dat ik het niet zou kwijtraken. En het was dus goed dat ik het had gemaild, want ook dit was verdwenen. Nu check ik de hele tijd of alles goed opgeslagen is haha. Eerlijk gezegd ben ik er helemaal klaar mee om mijn vakantie uit te schrijven, ik heb het hiervoor al uitgebreid gedaan. Daarom houd ik het vanaf hier lekker simpel en vooral met foto’s. Ik hoop dat jullie dat ook leuk vinden.

Dag 6

Naar Saumur en naar het kasteel van Saumur. ’s Avonds gebarbecued op onze meegenomen barbecue, wat een topding!

Chateau van Saumur

Dag 7

Naar Chinon, een leuk plaatsje waar de jaarlijkse Middeleeuwse markt was. Heel gezellig en druk, we lunchten er met een hele lekkere geitenkaassalade, en gingen naar het chateau van Chinon waar we ook in gingen. ’s Avonds aten we in een dorp verderop, pas om kwart over 9 schoven we aan, en we aten een driegangenmenu.

Chateau van Chinon

Chinon van bovenaf

De middeleeuwse sferen in Chinon

Het beeld van Jeanne d’Arc met een luchtballon in Chinon

Hele lekkere geitenkaassalade met bacon, ik heb de bacon er een beetje uit gevist 🙂

’s Avonds mooie lucht

Op de middeleeuwse markt

Dit was mijn geweldig lekkere toetje met vanille-ijs, meringue en chocoladesaus

Dag 8

Fietsen naar Gennes, een dorpje op 19 km afstand van de camping. Het was een zware fietstocht door de hitte, het was zo’n ruim 36 graden.

Dag 9

Weer fietsen, nu de andere kant op langs de Loire. Een mooie fietstocht via grotwoningen en wijngaarden, maar ook wel weer erg warm. Het dorp wat we in gedachten hadden bleek toch wel erg ver te zijn ivm de route kwijtraken, maar uiteindelijk belandden we bij een tabakscafe waar we eerst een magnun en daar friet aten, en dat was eigenlijk helemaal prima. ’s Avonds aten pas om half elf, lang verhaal haha!

Tussen de wijngaarden

Dag 10

Weer gefietst, al vandaag wel een stuk korter gelukkig. We fietsten een stukje langs een zijtak van de Loire, en picknickten langs de rivier. Daarna nog even Saumur in om wat te shoppen en een terrasje te pakken. ’s Avonds gingen we weer lekker barbecuen.

In Saumur!

Dag 11

Vandaag was een wat koelere dag, dus uitstekend om naar een stad te gaan. We wilden nog graag naar Tours, dus dat gingen we vandaag doen. In Tours hebben we het middeleeuwse stadshart opgezocht, waar we lekker gingen lunchen en we hebben veel leuke middeleeuwse vakwerkhuizen gezien. Een leuke, bruisende stad! We gingen nog wat shoppen, en ’s avonds gingen we naar Saumur om daar Indiaas te eten. Dat was heel lekker, heel fijn ook eens om geen salade, friet of crepe te hoeven eten. Die kwamen wel een beetje mijn neus uit ondertussen!

Goddelijke tarte tatin met ijs en karamel

Hotel de Ville van Tours

Curry night:)

Leuke huisjes in Tours

Dag 12

Tijd om naar huis te gaan. Hele dag in de auto, pas om 23 uur kwamen we thuis en niet echt veel beleefd helaas. Hoogtepunt van de dag was het avondeten bij de La Place langs de weg, ik had een lekkere noedelbowl met gewokte garnalen en groenten.

Ik baal nog steeds dat het verslag niet zo is geworden als ik had gepland, maar zo kunnen jullie misschien ook wel een klein beetje meegenieten van mijn vakantie:). Ik heb erg genoten in ieder geval. Hoe was jouw vakantie?