Juli: stedentrips, Texel, strand en vakantie!

Hi 🙂

Zoals ik beloofd heb in mijn vorige maandverslag van juni, is dit maandoverzicht weer een stuk leuker. voor mij was juli in ieder geval een ontzettend leuke maand waarin ik eindelijk weer wat ontspanning had en een stuk minder verplichtingen, op werk na dan. 1 juli was de eerste dag na de toetsweek, dus dat was al een heel fijn begin. Die week erna had ik mijn laatste echte schoolweek, wat betekende dat ik nog gewoon lessen had en waar we vooral toetsen gingen bespreken, of we gingen napraten over het jaar dat geweest was. De twee weken erna had ik nog niet officieel vakantie, maar was ik wel gewoon vrij. Ik heb veel leuke dingen gedaan met vriendinnen, maar ook af en toe gewerkt. En aan het einde van de vakantie ging ik eindelijk op vakantie. Augustus wordt gegarandeerd ook weer een leuke maand, want dan ga ik nog een keer op vakantie! Maar lees je eerst mijn maandoverzicht van juli?

Zondag 1 juli

Ik sliep bij Elif, en toen we wakker werden gingen we ‘Valse Motten’ spelen. Daarna moest ik van 12 tot 16 werken.

2 t/m 6 juli

Maandag ging ik na school met Elisa ‘vergaderen’. We gaan deze vakantie samen een paar dagen weg, en we wilden even een datum vastleggen en de plek waar we naartoe willen. Daarna moesten we samen naar werk van 17 tot 20.30 uur.

Dinsdag gingen we met gym naar het strandje bij het Markermeer met de klas. Het was zulk lekker weer dus echt een goed idee om even een duikje te nemen. Mijn vriendin Sanne was vandaag 18 geworden, dus gingen we met een paar vriendinnen nog even zwemmen.

Woensdag hadden we sportorientatiedag. We konden ons inschrijven voor verschillende sporten, ik had me voor suppen en zeskamp ingeschreven. Suppen was heel chill, daar mocht je gewoon met z’n tweeen op een sup en dan ging de ene peddelen en de ander zitten hahaha. Daarna gingen we bij een strandtent nacho’s met guacamole eten, wat maakte het toch uit dat het half twaalf was. Zeskamp vond iets minder leuk haahah, maar alsnog wel gezellig met leuke mensen.

Donderdag had ik een gewone schooldag en ’s avonds moest ik werken. Nou ja, niet echt een gewone schooldag want we deden vrij weinig qua ‘school’.

Vrijdag had ik een paar uurtjes school, en daarna ging ik samen met een vriend van me repeteren voor een optreden die we die avond hadden. We speelden een nummer en die hebben we heel vaak geoefend. ’s Avonds kookte ik weer lekker uitgebreid: ik maakte onder andere tijgerbollen. En nog veel meer lekkers.

Om 22 uur moesten we optreden. Dat ging goed!

7 & 8 juli

7 juli moest ik werken van 9 tot 17 uur. ’s Avonds aten we sushi die we hadden besteld.

Zondag stond ik al vroeg op, want ik ging weer eens fietsen! Om 9 uur vertrok ik op mijn racefiets richting Amsterdam. Ik ging eerst via de dijk, naar Edam, Volendam, Monnickendam, Broek in Waterland, Ransdorp en al die kleine dorpjes in het Waterland boven het IJ. Ontzettend leuk om te fietsen daar trouwens, zo’n mooi gebied! Ik ging via Amsterdam-Oost langs het Amsterdam-Rijnkanaal fietsen tot Breukelen. Ik had 85 km gefietst! Daarna reden we naar Rhenen, naar de dierentuin. We waren daar met al mijn ooms en tantes en opa en oma. Daarna gingen we met z’n allen eten bij mijn tante en oom.

9 t/m 13 juli

Maandag was mijn laatste officiële dag school. Toch volgde ik vandaag geen lessen, want met alle geschiedenis klassen gingen we vandaag naar Amsterdam. De laatste PO moesten we in Amsterdam uitvoeren. We moesten individueel een presentatie voorbereiden en die presenteren aan onze klas. Ik hield het over het ontstaan van de Jordaan en stond dan ook in de Jordaan te presenteren, aan de Lauriergracht. Na de presentaties zijn we zelf nog even Amsterdam in gegaan, ik heb nog een shirtje gekocht en wat andere rommeltjes zoals een zadeldekje die ik niet kon laten liggen.

Dinsdag had ik een beetje slome opstart. In de middag ging ik met Ilse, een vriendin van mij lunchen bij Turf in Hoorn. We deelden de wentelteefjes en de panini Caprese. Daarna ging ik naar de kapper en knipte een stuk van mijn haar af. Daarna heeft ze het gestijld. Later die dag ging ik naar gitaarles.

Woensdag moest ik werken van 06.45 tot 16 uur. ’s Avonds was er een barbecue bij ons thuis voor mijn zusjes klas. Ook de leerlingmentoren kwamen. Bibi, leerlingmentor en een vriendin van mij, bleef logeren.

Donderdag ging ik met Bibi Hoorn in. Daar kocht ik een jumpsuit en een jurkje, we aten een broodje bij de bakker Bart. Het was heel gezellig.

Vrijdag moest ik mijn boeken inleveren op school. Helaas moest ik dokken voor een boek die ik kwijt was. Na het inleveren ging ik met Elisa bij mij thuis lunchen en daarna gingen we vergaderen over onze vakantieplannen. Om 17 uur moest Elisa werken, toen ging ik lekker bakken en ik maakte deze zoete aardappelcake.

14 & 15 juli

Zaterdag had ik met Rosalie, mijn vakantievriendin afgesproken. We pakten allebei de trein naar Den Haag, helaas niet samen want we kwamen allebei vanaf de andere kant van het land. Rosalie had een hoop vertraging, waardoor ik een uur bij Den Haag Centraal stond te wachten. Daarna gingen we de stad in, maar we waren allebei vrij arm dus konden we niet echt kleren kopen. Wel aten we een broodje ergens in een leuk tentje in de stad. Even later besloten we de trein te pakken naar Zandvoort aan Zee, we hadden onze bikini gelukkig mee. Daar hebben we lekker gezwommen en liggen zonnen. Ik haalde ook nog een lekker ijsje, en daarna pakten we de trein naar Haarlem. Daar waren we een beetje de weg kwijt dus hebben we een uur langs het Spaarne gewandeld, wel een leuke route overigens! Daarna gingen we een hapje eten bij Café Colette. Daarna namen we de trein weer terug naar huis, helaas allebei de andere kant op.

Na al die leuke lunches en stedentrips moest er weer gewerkt worden. Zondag moest ik van 8 tot 17 uur werken. Ik wil trouwens het weer ook nog even ter sprake brengen. Wat is het heerlijk buiten! Zeer aangename temperaturen waar we lekker buiten kunnen zitten en dingen kunnen doen buiten. Het mag wel weer een keer regenen van mij hoor, dat heeft het alweer een maand niet gedaan.

16 t/m 20 juli

Normaal gesproken is de midweek het saaiste gedeelte van mijn week, maar nu had ik vakantie! Dus dan doe ik ook zeker leuke dingen. Maandag ging ik naar Elisa, waar we onze vakantie concreet maakten. We wilden naar Brussel, maar helaas hoorden we ’s avonds dat dit niet door kon gaan omdat de vrienden waar we zouden overnachten niet konden. Dat was wel even balen, nu moeten we iets anders gaan bedenken. ’s Avonds moesten we allebei weer werken.

Dinsdag sliep ik lekker uit. Ik had een productief ochtendje. Ik schreef een paar blogs uit, bakte gezonde havermoutkoekjes, ruimde mijn kamer op en pakte zelfs al mijn tas in voor de vakantie. Ik maakte een lekkere salade als lunch voor mezelf: sla met geroosterde wortel met olijfolie en sesamzaad, geitenkaas, mango, nootjes, een beetje pasta en een dressing van olijfolie, sesamzaad en balsamico. Rond een uur of twee ging ik richting het strandje aan het Markermeer waar we een laatste klassenactiviteit hadden. We gingen zwemmen en rond vijven ging de barbecue aan. Daarna ging ik nog naar gitaarles.

Woensdag bakte ik een taart samen met Sanne bij mij thuis. Het werd een cheesecake met ruby chocolade en zomerfruit. Echt een goddelijke taart… Zo goed! Om vijf uur haalde ik Rosanne mijn vakantievriendin van het station. Toen we weer thuis kwamen gingen we pizza maken. Die waren heel lekker trouwens. De hele avond hebben we samen in de hangmat gelegen, lekker gekletst.

Donderdag namen we om halfelf de boot naar Texel! Samen met mijn moeder, Meike en Rosanne. We moesten nog rennen om de boot te halen, grr waarom hebben wij dat altijd? Eenmaal op Texel aangekomen huurden we fietsen en fietsen we naar Den Hoorn. Daar liepen we over de markt, en even later gingen we zitten bij Klif 23 met appeltaart :). Toen fietsten we door naar het strand waar we lekker gezwommen en gezond hebben. Opeens ben ik helemaal fan van zwemmen in de zee, terwijl ik nooit van zwemmen hield. Apart hoe wispelturig ik soms kan zijn. Daarna gingen we naar Den Burg fietsen en daar hebben we ook wat gegeten bij ‘De kastanjeboom’. Daar bestelde ik een lekkere geitenkaassalade. We namen de boot van 20 uur weer terug naar huis.

Vrijdag ging ik samen met Rosanne naar Utrecht. Daar kocht ik twee nieuwe t-shirts en we gingen lunchen bij Mockamore. Ik bestelde hetgene waar ik het meest benieuwd naar was: de suikerwafel met avocado, blauwe bessen en tony’s chocola. Die smaakte me goed! Na een uurtje pakte ik de trein weer naar huis. Thuis kookte ik. Ik maakte een ovenschotel met bloemkool en wortel in Oosterse marinade, met wat pasta (we hadden geen noedels meer haha) en een lekkere salade.

Zaterdag 21 juli

Vandaag moest ik werken van 8 tot 16. Ik ging iets langer door, tot halfzes omdat het erg druk was.

Hier houd ik het bij. Normaal gesproken schrijf ik de maand vol, maar aangezien ik de 22e op vakantie ging, en ik daar heel veel over wilde schrijven en veel foto’s erbij wil plaatsen. Dan is het voor nu wat overzichtelijker. Augustus wordt ook weer leuk, ik verwacht een gevarieerd maandovericht. 🙂