Vakantie Andalusië en Algarve deel 2

Hoi!

En dan nu deel 2 van mijn vakantie. Het waren maar twee dagen, maar zoals ik al zei in deel 1 waren het gewoon te veel foto’s. Dus jullie hadden nog een artikel tegoed ;). Ik neem jullie in dit artikel mee in de Sevilliaanse zon, en op het Portugese strand…

Woensdag 25 oktober

Vandaag zouden we weer een dagje Sevilla doen. Er is zoveel moois te zien in deze stad, je zou je er dagenlang kunnen vermaken. We begonnen weer met een ontbijtje in onze kamer, en gingen daarna de stad in, om naar de Alcazar te gaan. Dit is een mega groot, heel mooi paleizencomplex. Maar die alcazar schoven we even op, want we liepen onverwachts door een straatje waar je heel erg leuke vintagewinkeltjes had. Geshopt hadden we nog niet, dus we vonden het allemaal geen probleem om even rond te kijken. En iedereen is geslaagd. Ik kocht een rokje bij een leuk vintagewinkeltje. Later plaats ik nog een artikel met de hotspots in Sevilla, daar komen deze winkeltjes ook zeker in voor. Ook gingen we nog even koffie met een gebakje doen op een leuk pleintje.

Om een uur of twee haalden we bij FILO een lekker broodje. Een echt lekker broodje, heerlijk was ie! Ik had het hippe tentje de dag ervoor al gespot, maar toen hadden we al geluncht. Nu wilde ik er dus heel graag een lunch halen. Ik nam een broodje met kip, hummus, aubergine en zongedroogde tomaatjes. Heerlijk.

Daarna gingen we de Alcazar bezoeken. Dit is een paleizencomplex, prachtige Moorse oude gebouwen met een heel mooi park erbij. Echt alles was mooi gewoon, en zo veel dat je op een gegeven moment niet meer wist wat nou het mooiste was. Alles met de mooiste tegeltjes, marmeren vloeren… enz!

Even later gingen we wat drinken op een terrasje.

Daarna gingen we even naar het appartement uitrusten, we waren best moe. Later gingen we een restaurantje uitzoeken, om te gaan eten. We besloten weer voor tapas te gaan, we waren immers in Spanje:). Helaas viel dit tegen. We bestelden gerechtjes, maar kregen het verkeerde. Onze fles werd niet opengemaakt. En het eten was niet super lekker, de gazpacho was alsof het tomaat met slagroom was. Niet echt lekker traditoneel dus ofzo. Maar ja, de prijzen waren gelukkig laag. Dit was trouwens bij Bar Patanchon.

Donderdag 26 oktober

Helaas moesten we vandaag Sevilla verlaten.

Om half elf reden we naar Portugal. Daar gingen we naar mijn vaders werk (hij werkt bij een internationaal bedrijf) en liet daar zijn werkplek, en de bloemenvelden zien. Daarna gingen we naar het dorp, Moncarpaccio om te lunchen. Ik nam een salade met kip en ananas. Prima eten, helemaal niet toeristisch.

Daarna reden we door naar het strand. Een heel mooi strand weer, vlakbij Tavira. Rondom een mooi natuurgebied, je kon erheen lopen maar je kon ook een treintje nemen. Daar hebben we lekker gezwommen (de golven zijn mega daar!) en liggen bruinbakken want het was dertig graden. In oktober. Wow!

Daarna moesten we naar Airport Faro om ons vliegtuig te halen. We checkten in, en haalden als avondeten een salade met geitenkaas en walnoten. Daarnaast kocht ik ook nog een broodje gerookte zalm, die at ik in het vliegtuig op.

Eenmaal het vliegtuig werd ik toch wel een beetje zenuwachtig. Ben er gewoon niet goed in dat ik er zelf geen controle over heb. Maar de reis verliep goed, met wat turbulentie maar ach, ik heb gemerkt dat je dan niet neerstort hahaha. Beter.

We kwamen om 11 uur aan in Eindhoven, en kwamen om 2 uur thuis. Doodmoe was ik, ik heb zelfs in de auto geslapen terwijl ik dat nooit kan. Het was een hele leuke reis!