Vakantie Algarve en Andalusië deel 1

Hee!
Vandaag mag ik weer eens een leuk dagboekje met jullie delen, namelijk van mijn vakantie in Portugal en Spanje! Toen ik er was, bedacht ik me ineens dat dit de verste bestemming was in mijn leven. Dit was dan ook mijn tweede keer vliegen (de eerste keer was naar Schotland, dat lees je hier.) Hieronder lees je allemaal wat ik heb gedaan, deel 1. Dat zijn de eerste drie dagen, ik heb zo veel foto’s dat ik het beter kan verdelen:). Deel 2 komt snel hierna online!

Zondag 22 oktober

We vertrokken om twaalf uur van huis, en reden naar Airport Eindhoven. Beter dan Schiphol, kleiner en overzichtelijker. Meike was haar koffer nog een keer vergeten, en we moesten vrij lang wachten maar uiteindelijk gingen we nog even wat drinken en zomaar zaten we in het vliegtuig. Ik moet zeggen dat ik best wel bang was tijdens het opstijgen. Het is alweer twee jaar geleden dat ik voor het laatst vloog, dus ik was alweer een beetje vergeten hoe het was. Toen we eenmaal op de goede hoogte zaten werd ik alweer wat rustiger, en het was fijn dat er maar weinig turbulentie was.

Na tweeënhalf uur kwamen we aan in Faro. Prachtig uitzicht tijdens de landing. Zo bijzonder hoe je in zo’n korte tijd in zo’n andere cultuur stapt, en dan ook nog 10-15 graden warmer!

We reden vanuit Faro naar Tavira, een kleiner plaatsje. Was verassend leuk! Heel oud, heeft veel Grieks-Romeinse kenmerken vind ik. Echt gezellig ook, vooral als je de Romeinse brug oversteekt, dan kom je in een heel gezellig deel met restaurants terecht. Er werd zelfs live muziek gemaakt door wat muzikanten. Het was inmiddels 10 uur, dat wij op het terras van een restaurant gingen zitten. Daar at ik een stuk tonijn. Goede vis, maar naar mijn smaak iets te lang gebakken. Groenten, saus en aardappels wel heerlijk! Pap had heerlijke dorade. Die komt vers uit de zee, Tavira ligt aan de Middelandse zee.

Maandag 23 oktober

We werden al vroeg wakker allemaal, want mijn vader moest 1 dag werken in een plaats vlakbij ons hotel. Wij bleven met z’n drieeën nog een beetje chillen in de kamer. Om halfelf gingen we de kamer uit en gingen het stadje in. Daar gingen we ontbijten. Ik zal en moest een pastel de nata eten, een heerlijk, typisch Portugees gebakje. Dus die bestelde ik, samen met een kop thee zaten we heerlijk te genieten in de zon, waar om ons heen de stad de dag begon.

Om half een hadden we afgesproken met mijn vader om te gaan lunchen. We waren vast wat gaan halen voor de lunch, broodjes, sla, tonijn, druiven en tomaatjes. Ik flanste een snelle salade in elkaar, fijn dat dat nog even mocht in het hotel! We aten het in het park op. Daarna ging papa weer werken, en wij namen de boot naar ‘Ilha de Tavira’. Die gaat elk uur, en het was een prachtige bootroute. We kwamen aan op het eiland van Tavira, een prachtig strand met leuke strandtentjes! De zee is ook heerlijk, die golven zijn zo hoog. Het was ongeveer 27 graden.

Om vier uur namen we de boot terug. We schreven nog wat kaarten (echt leuke kaarten, gemaakt van kurk!) en we aten een heeerlijk ijsje. Ik had vijg en walnoot, en karamel en chocolade. Genieten.

Om halfzes kwam mijn vader ons ophalen, en we reden naar Sevilla. Meteen de klok weer een uur verder. Het was dus al negen uur toen we bij het hotel aankwamen. Even de kamer verkennen (inclusief keukentje, top!) en ziet er netjes uit, alles erop en eraan. En de ligging is fantastisch. In het centrum van Sevilla, in de wijk Santa Cruz, een oude Joodse wijk met zulke mooie huizen, supersmalle straatjes en de beste tapastentjes. Het ultieme Spaanse gevoel dus.

We gingen pas om tien uur in een restaurant zitten. We kozen een tapasrestaurant, maar het was nogal onduidelijk allemaal hahaha. Nou ja, we ware allang blij dat het niet zo toeristisch was! Ik gaf aan dat ik graag vis wilde, en toen raadde hij me een bepaald gerecht aan (longe ofzo?) dus ik vertrouwde hem blind. Wat ik kreeg: varkensvlees in een rode saus met patatas bravas. Niks mis mee, maar lekker duidelijk wel haha. Was hoe dan ook een leuke tent, personeel maakte veel grapjes:). En we vroegen of ze misschien desserts hadden, en toen kregen we rijstepap uit de supermarkt (hoe schattig!?) en zelfgebakken chocoladetaart. Terwijl het niet eens op de kaart stond.

Dinsdag 24 oktober

Wakker worden door een boze Spaanse vrouw, ja dat kan midden in de stad. Ik trok mijn vader uit bed en samen haalden we broodjes en beleg voor het ontbijt. Natuurlijk kon de echte Spaanse Jamon niet missen.

Even later gingen we Sevilla in. We bezochten het Kathedraal, en beklommen hem tot de top. Is de op 2 na grootste Kathedraal van de wereld!

Daarna zochten we een leuk lunchtentje uit. We maakten een goede keuze, in een gezellig straatje aten we heerlijke tapas met een twist. We aten salade met manchego, cracker met avocado en gemarineerde zalm, aardappeltortilla met een goddelijke saus (die moet ik thuis namaken!) en spinaziekroketjes. Super lekker.

Daarna liepen we door naar het winkelgedeelte. We keken wel een uur rond in de ‘Conte Inglès’ een mega warenhuis. Helemaal niks gekocht! Daarna nog een andere winkel bekeken, Meike wel geslaagd. Ik slaagde in een heerlijk ijsje. Met KitKat en karamel-pijnboompit. Heerlijk.

We liepen terug naar het appartement, door alle leuke wijken. We gingen nog even zitten op een terrasje. Daarna liepen we naar het supermarkt om wat inkopen voor het avondeten te doen.

Thuis kookten we verse pasta, roerbak met champignons, witte vis met jamon, en een lekkere salade. We aten pas om negen uur.

Uitzicht vanuit vliegtuig

Portugese straatbordjes zijn te leuk. Veel mooier dan die blauwe in Nederland;)

Koffietje met Pastel de Nata in de Portugese zon!

Lunch.

Op het bootje

Tavira Beach!!

Typisch Portugees: volledig betegelde huizen

Ik heb de laatste tijd iets met gebouwen fotograferen. Of misschien komt dat omdat hier alle gebouwen bijzonder zijn.

Yes! Eerste ijsje.

Een geweldig Portugees straatbeeld waarin oude, verschrompelde mensjes naar de duiven zitten te kijken en volop kletsen over van alles en nog wat.

Spinazie met kikkerwten. Een Sevilliaanse specialiteit je gegeten móet hebben, echt heerlijk!

Ik vond het eigenlijk heel eng om met een vis met kop boven mijn mond te hangen. Maar ach, alles voor de foto!

Binnenplaats van ons hotel. Later meer informatie hierover, en ook over de restaurants, winkels, en must-see’s in Sevilla!

Serieus, alle huizen zijn gewoon mooi in de wijk Santa Cruz.

Lekker ontbijtje met Spaanse jamon.

De kathedraal van Sevilla. De op twee na grootste van de wereld, zijn we in geweest. Columbus is er begraven.

Zo ziet ongeveer elk restaurantje eruit.

Lunch was heeerlijk!

Advertenties

3 reacties Voeg uw reactie toe

1. janfer schreef:

je hebt bij mij veel belangstelling opgewekt ,mag ik weten welk hotel/vluchtmaatschappij event. kosten jullie hadden . in Faro auto gehuurd ?
    b.v. hartelijk dank. kijk uit naar je 2 de verslag. gr, ricky en jan.

Liked by 1 persoon

1. Hoi! Leuk dat jullie enthousiast zijn geworden 🙂 We reisden met Transavia vanaf Eindhoven, die was duidelijk de goedkoopste vergeleken met Schiphol en Rotterdam. We betaalden retour 160 euro per persoon. In Faro huurden we een auto bij Europcar, voor 5 dagen ongeveer 200 euro. Bij Europcar hoef je geen extra toeslag te betalen in het buitenland. Het hotel in Tavira heette Taah Billah, kosten 90 euro voor vier personen, 1 nacht. Het appartement in Sevilla, Las Cruces kostte ons 100 euro per nacht. Allebei in het centrum👍 ben benieuwd wat jullie gaan doen! Groetjes Veerle