Vakantie Engeland deel 2

En dan nu deel 2 van mijn vakantie in Engeland! Ik ben inmiddels weer thuis, maar wat heb ik het leuk gehad. Hieronder mijn verslag van het tweede deel van de vakantie.

4 augustus

Deze dag hebben we de stad York bezocht. Wat een gezellig stadje is dat! We gingen splitsen, Meike ging met mijn moeder op stap en ik met mijn vader. Meike gaat na de vakantie naar de brugklas, en net zoals ik dat mocht, mocht Meike een stad uitkiezen waar ze een dagje met mijn moeder ging shoppen. Het werd dus York.

Samen met mijn vader ging ik eerst lunchen bij ‘Lucky Days’ in York. Hier moet je echt heengaan als je van lekker eten en nieuwe, aparte dingen houdt. Ik bestelde een lasagne met pompoen, spinazie, salie, ricotta en hazelnoot. Daar bij mocht ik vier salades kiezen! Ze hebben in de vitrine allerlei soorten salades staan, zo leuk. Ik koos voor coleslaw, broccoli-, en couscoussalade. Alles was lekker (de lasagne goddelijk!) maar de broccolisalade was echt apart… toen ik een hap nam was ik verbaasd gewoon. Het bleek met aardbeien en balsamico te zijn. Balsamico azijn versterkt de aardbeien smaak enorm, en de smaak is dus nogal in de broccoli getrokken. Die meer leuk dan lekker dus haha.

Die middag heb ik nog even op mijn gitaar gespeeld en gezongen op straat, maar er was zo veel straattheater! En die hadden ook allemaal versterking enzo, dus ik sprong er niet echt uit haha.

Om vijf uur gingen we met z’n vieren nog wat drinken. York is een leuke stad, mooi ook! Maar zoals sommige mensen het als een openluchtmuseum formuleren, daar ben ik het niet mee eens. Ik heb wel gewoon een stadsgevoel.

’s Avonds gingen we iets doen wat ik heel graag wilde: bij Jamie’s Italian eten in Harrogate! Er zit daar dus een restaurant van Jamie, en Jamie is een voorbeeldkok voor mij en ik ben fan van zijn recepten, dus ik wilde er graag eten. Als voorgerecht hadden we een lekker antipasti plakje, ik had als hoofdgerecht een vegaburger op een briochebroodje. Echt een lekkere burger! Als toetje had ik drie bollen ijs, die vielen me wel een beetje tegen maar ok. Mamma’s tiramisu was wel heerlijk:).

5 augustus

We hebben deze dag fietsen gehuurd, en het was lekker weer dus we hebben genoten! Eerst fietsen we van Harrogate naar Knaresborough, een klein stadje. Daar hebben we lekker geluncht, ik had toast met hummus, spinazie en pijnboompitten. Erg lekker. Super leuk vintage tearoom ook, waar we zaten.

Die middag fietsten we ook nog naar Ripley, waar we thee met taart hebben gegeten en gedronken. Dat hadden we wel verdiend, er zijn namelijk een hoop heuvels hier!

We fietsten terug naar Harrogate, het was inmiddels half zeven. Toen zijn we weer naar de enorme supermarkt gegaan en besloten we te gaan barbecuen. We hadden een wegwerpbarbecue gekocht, en haalden kippenboutjes, een grote moot zalm, halloumi, gekruide couscous, sla, champignons, avocado en courgette. De barbecue werkte verrassend goed, en het was allemaal zo lekker!

6 augustus

Deze dag gingen we met de auto naar de hooglanden rijden. Halverwege kwamen we een leuke supermarkt tegen waar ze verrassend leuke dingen verkochten. Daar hebben we wat lekkere dingen voor de picknick gekocht. Daarna reden we verder.

We kwamen in een dorpje aan: Malham. Vanaf daar hebben we vijf kilometer gelopen, en ook in het bos dat was wel gaaf! Er was namelijk een waterval en een kloof van tachtig meter diep. Die heb ik niet gezien btw. Of nou ja niet opgelet. Ach ja. Toen we weer aankamen in het dorp gingen we wat drinken in een pub.

Toen reden we met de auto naar het stadje Ripton. Daar gingen we naar het restaurant Prezzo, die had ik al in York gezien, en aangezien het dus een keten is vertrouwde ik er wel op dat je er goed kon eten. Het was een Italiaans restaurant. Als voorgerecht namen we ‘flatbread to share’. Dit waren vier punten flatbread, elk belegd met een andere toppunt. Een soort pizza eigenlijk. Ik vond het heerlijk! Zelfs de met pepperoni belegde, terwijl ik daar normaal niet zo van hou. Als hoofdgerecht had een een pizza met geitenkaas en aubergine. Ook heerlijk. En als toetje deelden mamma en ik een vanille cheesecake met salted caramel sauce. Allemaal top.

7 augustus

Mijn vader ging vandaag naar tuinen, en mijn moeder, zusje en ik gingen Harrogate in. Na eerst een rustige opstart gehad te hebben, ontbeten en later nog pannenkoeken gebakken bij de tent. We hebben in Harrogate een beetje geshopt en rondgelopen. Later die middag gingen we boodschappen doen, Meike en ik gingen koken. We hadden een diner met allemaal bakjes waarmee je je wrap kon vullen. Bonen, maïs, cheddar, guacamole, sla, tomaat, kip… lekker!

Die avond gingen we nog even in de pub zitten omdat het koud wad buiten.

8 augustus

In de ochtend pakten we de tent in. Of nou ja, we… eigenlijk mijn ouders en Meike haha. Erg hè. Nou Ja, in ieder geval gingen we om half twaalf weg in de regen ok. We moesten deze dag 4,5 uur rijden, naar Canterbury.

Tussendoor hebben we gestopt aan de snelweg en hebben we even wat te drinken gehaald (en Meike Mac). Ook hebben we nog wat lekkere gebakjes voor onderweg gehaald met frambozen en aardbeien 😍.

Om 5 uur kwamen we aan bij het huisje. Wat super leuk is het! Echt een luxe huis, het hoort bij een hotel. En ligt vlakbij het centrum van Canterbury. Mam en ik gingen even naar de Sainsbury boodschappen voor het eten halen. Ik maakte geroosterde pompoen uit de oven (pompoenen zijn volop te koop hier!) met noedels, gebakken uitjes, garnalen, halloumi, groenten, salade en gekarameliseerde ui. Heerlijk 😍.

9 augustus

Ik was zoals altijd als eerste op, dus ik kleedde me om en haalde broodjes bij de Sainsbury. Daarna gingen we met z’n allen ontbijten in het huisje.

Om 13 uur gingen we naar het centrum van Canterbury lopen, dat was maar twee kilometer ongeveer. We gingen een beetje shoppen, ik heb nog mini weckpotjes gekocht. En Meike een zonnebril. Daarna hebben we geluncht bij Canteen. Een leuk, hip tentje vlakbij de Cathedral. Ik had een flatbread, je mocht zelf je vuling samenstellen! Ik koos sla, falafel, hummus, mozzarella en kikkerwten. Mijn ouders en zusje hadden ook een gevuld flatbread.

Daarna ging mijn vader de gitaar bij het huisje ophalen, want we wilden weer op straat muziek maken! Je ziet opvallend veel straatmuzikanten in Engelse steden. Leuk! We haalden bij een muziekwinkel een band waardoor ik staand gitaar kon spelen, en we zochten een plekje in de winkelstraat om te staan. Stom, we waren mijn map met akkoorden vergeten! Gelukkig wisten we de tekst bijna uit ons hoofd, en de akkoorden had ik ook aardig onder de knie. Dus dat ging lekker! We hebben weer lekker wat geld opgehaald, en de mensen reageerden super enthousiast op ons straatoptreden.

Daarna gingen we nog even wat drinken bij ‘Boho’. Toen naar het huisje, en op de terugweg nog even langs de Waitrose (supermarkt) om boodschappen voor het eten te halen.

’s Avonds kookte ik een curry met kokosmelk, boerenkool, kalkoen, prei en champignons. Dat aten we met noedels en salade. Lekker!

Wat later op de avond gingen we nog in de jacuzzi die in de tuin staat. Hoe luxe! Ik hou eigenlijk helemaal niet van dit soort baden, maar het is best lekker warm eigenlijk. Haha.

9 augustus

Bij deze wil ik dit artikel afsluiten! Vandaag ga ik namelijk alleen maar reizen. We nemen de boot naar Duinkerken, en daarna met de auto terug naar huis. Ik heb zin om weer lekker in de keuken aan de slag te gaan! Ik heb namelijk een hoop foodinspiratie opgedaan hier :)). Wacht maar af!

Groetjes Veerle 😘

Lunch in York: de lasagne met vier salades! ❤

Restaurant Jamies Italian in Harrogate

Knaresborough

Camping barbecue

Picknick 🙂

Tijdens de wandeling in de Highlands, veel schaapjes

Waterval

Bij Prezzo

Mega scoops ijs

Gezellig bij de tent gekookt