Vakantie Engeland deel 1

Hey!

Ik ben alweer op vakantie! Na de fietsvakantie gehad te hebben, gingen we naar Engeland om nog even verder vakantie te vieren. Ik wil graag met jullie delen wat voor leuke dingen ik allemaal heb gedaan, ook omdat ik heb gezien dat het verslag van de fietsvakantie beter bekeken word dan recepten. Daarom deel ik een vakantieverslag met jullie! Dit is deel 1, er volgt snel een nieuwe update…

30 juli

Om half negen stapten we in de auto om te vertrekken. Goede reis gehad tot aan Duinkerken, waar we de boot naar Dover namen. Die ging wel lekker heen en weer zeg. Ik werd er een beetje draaierig van… Op het dek was het zooo hard aan het waaien! Papa kon zelfs tegen de wind aan leunen zonder te vallen.

We kwamen aan in Engeland, en het was wel fijn dat de klok een uur achter stond vergeleken met ons want nu hadden we een langere dag. Onze eindbestemming voor vandaag was Cambridge. De reis verliep niet fileloos helaas, en eenmaal aangekomen in het appartement, om 19 uur (in Engelse tijd) kwamen we verreist aan. Mijn moeder en ik gingen toen naar de supermarkt in de buurt voor het avondeten. We hadden wat verse pasta, een verse pizza, tomaatjes, erwtjes, garnalen, een salade met bonen zalm en Mediterrane groenten. Lekker veel haha. Maar het was al laat en we hadden honger.

31 juli

Ik werd zoals meestal, als eerste wakker om acht uur. Ik kan er nooit zo goed tegen om niks te doen, dus ging ik broodjes halen bij de Tesco, de super in de buurt. Ik haalde eitjes en typisch Engelse broodjes: crumpets. Het heeft iets weg van een pancake vind ik, super luchtig. Na het ontbijt gingen we ons klaarmaken om naar Cambridge te gaan.

Toen we aankwamen in Cambridge, hadden we meteen al een beetje trek, het was inmiddels al 1 uur, dus besloten we een leuk tentje op te zoeken om wat te eten. We kwamen een heel leuk takeaway tentje tegen waar je ook kon zitten als je wil. Ik had honger, dus nam een baguette met tonijnsalade en tomatensoep (dubbele lunch haha). Beide waren heerlijk, vooral de soep! We hadden allemaal heel lekker eten.

Daarna gingen we naar het Kings College. Dat is een prachtig complex van enorme collegegebouwen. Nog steeds volgen studenten daar colleges. Wij gingen daar een beetje rondlopen, en de kapel bekijken enzo best saai maar ok.

Daarna gingen we nog wat drinken bij Bills, echt een hele toffe tent! Meike had een brownie met ijs, die ook super goed was en ik denk dat de rest van het eten ook top is daar. Daarna gingen we nog even food shoppen bij de M&S voor het avondeten. Daarna gingen we naar de Primark. Maar oh, wat was ik moe! Dat kwam door mij hak, ik was namelijk een week eerder van het stapelbed gesprongen (Jezus wat dom ook nu ik erover nadenk hahaha) en belandde toen met mn volle gewicht op mijn linkerhak. Ok pijn. Nu merk ik dat dus extra erg, nu ik zoveel loop. Ik loop dus ook echt mank, meh. En nu lig ik languit op de bank, en mijn linkervoet komt niet meer in beweging vandaag!

’s Avonds aten we een beetje van alles. Wat pasta van de dag ervoor, gegrilde groenten, champignons, broodjes, nog wat erwtjes, lekkere hummus, falafel en bladerdeegpakketjes. Lekker!

1 augustus

We moesten om 11 uur het appartement uit zijn. We vertrokken naar de eindbestemming: Yorkshire Dales. We hadden daar een camping geboekt. Om half drie kwamen we er aan. Toen ging het meteen regenen (ok . ) en gingen we dus even in de campingpub zitten. Daarna gingen mijn ouders en zusje weer naar de plek om de tent op te zetten En ik bleef zitten. (oh ik ben zo erg, ik haat tenten opzetten hahahah)

Toen gingen we even wat gitaar spelen en zingen bij de tent, en daarna gingen we het stadje in, waar de camping in lag. Harrogate heet het, verrassend leuk! Ze hebben super leuke winkels, zoals de New Look, Primark, Topshop en nog meer. Ook hadden ze leuke tentjes om te eten. Wij wilden uit eten, en we kozen een leuk hip restaurant uit. Ben de naam vergeten, maar was echt top! Het aanbod van het menu was echt top. Ik koos voor een halloumi skewer with  seasonal veggies, tzatziki en mediteraans platbrood. Wat ik kreeg: een bord met een spies van halloumi, courgette en paprika, met broccoli, erwten en boerenkool, en een gevuld platbrood met een salsa, en een bakje tzatziki. Ik was onder de indruk! Heel lekker. Mijn zusje had een kipschnitzel met patat (ik heb veel van die schnitzel meegegeten, ik vind hem lekkerder dan Meike zelf hihi), zijn moeder een steak pie en mijn vader een lamb skewer. Lekker!

2 augustus

Vandaag word ik al om halfacht wakker. Ik besluit te gaan douchen en daarna even naar de Wi-Fi. Daarna ging ik terug naar de tent voor het ontbijt. Ik was de broodjes een beetje zat, dus ik had een bakje quick oats gekocht. Van quaker, smaak Golden Syrup, ik was wel benieuwd. Je hoefde alleen maar hot water toe te voegen. Ik vond het wel geslaagd! Ook een voordeel: geen extra afwas:).

We zijn ’s middags naar Skipton geweest. Dit is een stad die bekend staat om zijn markt. Deze dag was er ook markt. Toen we aankwamen zijn we meteen een lunchtentje op gaan zoeken, en we kwamen uit bij een super Engelse tearoom. Echt zo schattig, die sfeer die er hing was ook echt Engels haha. Ik nam toast met Jamaican chicken en mangochutney. Meike nam toast met scrambled eggs, mijn vader erwtensoep met bacon (daar was het het weer wel voor!) en mijn moeder had een mini kaas uienquiche.

We hebben nog wat geshopt, en ik heb maar niet te veel gelopen omdat míjn voet anders heel veel pijn ging doen. Dat viel gelukkig mee vandaag. Daarna gingen we richting de camping met de auto, naar via allemaal dorpjes zoals Appletreewick, Bolton Abbey en Grassington. In Grassington gingen we even thee drinken met Fruit cake, Bakewell tart en choco karamel cake. Echt geen straf 😍

Weer een stukje rijden, en toen vonden we een mega supermarkt dus dat gingen we even boodschappen doen. Ik werd echt blij daar Haha, een foodwalhalla gewoon ze hebben alles! Ik haalde wat ingrediënten voor het avondeten, en nog veel meer. Muffins enzo. Hihi.

Om negen uur gingen we eindelijk eten, we waren een beetje laat oeps. Ik had aardappeltjes gebakken, groenten gekookt, caeaar salade gemaakt met kip, ei, parmezaan en croutons (favorietje) en de Brown sauce erbij :)).

Daarna begon het te regenen dus zijn we maar toetje gaan eten in de tent met een kaarsje erbij. Heel gezellig!

3 augustus

We hadden een slow start deze ochtend. Ik ontbeet weer met een to go havermoutje, en daarna beetje gechilld bij de tent. Om 13 uur gingen we naar Harrogate, en gingen bij Bettys een afternoon tea doen. Daarna gingen Meike en ik op een bankje in de winkelstraat zitten, ik met mijn gitaar, en zongen we samen een paar liedjes. Zo leuk was het! Mensen gooiden er af en toe een pond of een paar penny in, en zeiden er soms wat van. Later ging ik alleen nog even zingen met mijn gitaar. Heel veel mensen zeiden dat we very good waren, er gingen kindjes dansen, en er was een man die fan van de Red Hot Chili peppers was en enthousiast reageerde op mijn versie van Otherside. Ik heb echt genoten!

Later gingen we ergens wat drinken met nacho’s. Daarna naar de supermarkt, om boodschappen voor het avondeten te halen. We kookten ’s avonds rijst met oosterse roerbak met kip en salade.

Dit was deel 1 van mijn vakantie in Engeland. Er volgt meer! Blijf m’n blog in de gaten houden 😉

Groetjes Veerle

Saaie kerk in Cambridge

Ik zit hierin hahaha

The Afternoon Tea bij Bettys

Camping

Muziek maken bij de tent

Voorgerecht in Harrogate: tempura van garnalen en paksoi

Mijn hoofdgerecht: halloumispiezen. Echt lekker!

A cup of tea

Een typisch Engelse tearoom

Bolton abbey

Gezellig bij de tent koken