Gezonde pavlola

Heey,

Pavlova is lekker! Pavlova is een meringue met slagroom en vaak fruit. Er zijn een heleboel varianten mogelijk voor de toppings, maar zomers fruit is wel populair als topping. Helaas niet zo gezond. Ik bedacht een lekkere, maar gezondere versie. Deze kan je gewoon bij het ontbijt eten! 

Ingredienten voor 2 personen:

– 3 eiwitten

– 2 el zoetstof (suiker, honing, agavesiroop, kokosbloesemsuiker etc…)

– een handje gedroogde abrikozen

– een handje dadels

– muesli 

– gemengde noten

– 4 el yoghurt

– 2 el jam

Verwarm de oven voor op 160 graden.

Mix de eiwitten tot ze stijf zijn. Voeg de ‘zoetstof’ toe. Mix nog even door.

Verdeel het eiwit over een bakpapiertje en zet 30 á 40 minuten in de oven.

Verdeel muesli, vers fruit, gedroogd fruit, jam en nootjes erover. Je kan hiermee lekker variëren. 

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s