Vakantie Italië deel 4

Heei

Ik ben helaas aan het eind van mijn vakantie aangekomen… zit nu in de auto op de terugweg, op weg naar een overnachting in Duitsland. Ik ga jullie vertellen wat ik de afgelopen dagen heb gedaan in de omgeving van Aosta, we zaten op een camping in de bergen.

We gingen naar Aosta, een super leuk stadje! We gingen er rondjes lopen, een beetje shoppen (niks gekocht…) en wat drinken. Zo vloog de dag eigenlijk al om. We hebben s’avonds boodschappen gedaan voor het eten en daarna lekker bij de tent koken.

De dag erna gingen we naar Turijn, op z’n Italiaans: Torino. Dit was een veel grotere stad dan Aosta, ook de hoofdstad van de Piemonte. Het was er echt heel leuk, heel luxe! Dat zag je aan de paleizen, de kerken met marmeren vloeren en prachtige beelden (ik vond persoonlijk 1 kerk bekijken al wel genoeg…) maar ik moet toegeven, ze waren heel anders dan ik gewend ben. Ook de winkelstraat was zo mooi, bij bijna elke winkel stonden ook wel bewakers, zelfs bij de h&m. Gelukkig was de h&m niet opeens duur hahah. Ik heb wat gekocht bij de h&m en ook bij de Bershka. ’s Avonds reden we terug naar Aosta en gingen we daar avondeten in een restaurant. Ik nam zalmfilet, of dat moest het zijn, want ik heb er wel 10 graten uit gevist. Daarna ging ik nog een ijsje halen bij een gelateria.

De dag erna gingen we met de ski lift omhoog naar de valle d’aosta. Dat was echt grappig, ik heb nog nooit in een skilift gezeten! Wij gingen er heen om te wandelen natuurlijk, toen we daar aankwamen gingen we een wandeling maken. Berg op, berg af! Toen zagen we dat er stoeltjesliften waren, wat ik eigenlijk wel echt heel cool vond! Dat is namelijk dat je op een soort bankje zit met alleen een gordel om en dan ga je aan een kabelbaan de lucht in in de bergen. Ook nog mooi uitzicht. Om 5 uur gingen we weer terug, en naar ypermercato. Hij was dus meeega! Echt waar, alleen de hondenvoer afdeling kon je al een supermarkt noemen! We gingen die avond oosterse groenten met garnalen en rijst eten.

De dag erna gingen we weer de bergen in, alleen nu wilden we (lees: mijn zusje) heel graag de eeuwige sneeuw zien. Dus mijn vader had er een goeie route voor gevonden om daar via een snelle route te komen. (Ken mijn vader, hij houdt nogal van avontuurlijk om het maar zo te noemen) Het was een route via grote stenen en rotsen, ik vond het in het begin wel leuk alleen na een halfuur heen vond ik het wel mooi geweest omdat we nog niet op de helft waren om bij de eeuwige sneeuw te komen. Mijn moeder en ik gingen dus maar weer terug. We gingen maar ergens wat drinken beneden. Toen we beneden waren, zagen we een bordje met een tekst in het Italiaans. Die avond vroegen we de betekenis aan mijn oom die Italiaans kan, en het betekend: het is zwaar verboden hier te lopen, het is een waterwingebied. Oeps!

Foto’s houden jullie nog steeds te goed, Liefs Veerle

Advertenties

5 reacties Voeg uw reactie toe

1. MyStyleMichelle schreef:

Super leuke laatste dagen! Jammer dat het al weer voorbij is zeker. Echt grappig dat jullie gewoon op dat stuk hebben gelopen waar je eigenlijk helemaal niet mag komen. Wel avontuurlijk 😉 Xxx

1. Hahah jaa zeker! Jaa op een gegeven moment vind ik het ook wel chill om weer thuis te zijn! Weer lekker dingen uit de oven maken enzo hihi…

Liked by 1 persoon

1. MyStyleMichelle schreef:

Dat is ook zo! Ook weer op je eigen kamer kunnen zitten is altijd wel fijn na de vakantie, vind ik. Xxx

2. Iris schreef:

Nu al zin in de foto’s! Home sweet home x