Vakantie Italië deel 2

Heeii

Vandaag weer 3 dagen van mijn vakantie!
Dag 4

Ik werd om 9 uur wakker in het hotel, en we gingen al gauw weg. Even een stukje rijden en we gingen naar een franse supermarche in Avignon nog. Echt een hyper-mega-supermarche! Jeetje wat was die groot. We waren er wel een uur gebleven. Toen was het inmiddels 12 uur dat we weer in de auto zaten en hadden nogal honger want we hadden nog niet ontbeten. Gelukkig hadden we stokbrood en kaas gekocht.

De reis ging perfect, dus we kwamen om half 5 aan. Ik ging in mijn eentje zwemmen, want de rest van de familie wilde de tent opzetten (whut…). Ik ging lekker zonnen en zwemmen, en later kwam mijn zusje ook nog. ’s Avonds aten we pasta met tonijn en gewokte groenten.

In de avond ging ik een beetje chillen met mijn buurmeisje, hun caravan stond naast onze tent dus dat is super leuk.
Sorry, de rest van de vakantie vat ik wat meer samen want ik heb helemaal niet meer aandacht besteedt aan bloggen.
We gingen afspreken met mijn vriendin in Imperia, we zitten best dicht bij elkaar op vakantie! We gingen zwemmen, lunchen en naar het strand. ’s Avonds gingen we weer weg en reden we terug richting de camping. We reden via een leuk dorpje waar nog markt was, met veel restaurantjes. Het was erg druk, maar uiteindelijk kwamen we uit in een kleine maar gezellige bistro. Ik had daar parmaziano de melanzane of zoiets. Was heel lekker! Na het eten gingen we nog naar een gelateria want ik had heeel erg zin in een lekker Italiaans ijsje! Ik nam hazelnoot ijs. Was een hele goeie keuze 🙂

We gingen ook nog een wandeling van drie kwartier maken naar het dorp Isolabona door het bos. Wel een zware wandeling, met veel stijgen en dalen. We gingen in het dorp wat drinken en kregen er wat antipasti-hapjes bij. Toen liepen we weer terug naar de camping, en om half 8 gingen we met de auto weer terug naar hetzelfde dorpje om daar te gaan eten. In een pizzaria, dus je kan wel raden wat ik besteld heb! Het waren echt hele goeie pizza’s vond ik, maar mijn moeder was iets minder enthousiast, zij had calzone en die was een beetje aangebrand…

We zijn ook nog een dagje naar Monaco geweest, daar zaten we dichtbij! Het was minder mooi, chique en luxe dan we hadden verwacht eigenlijk. We hadden serieus geluncht in een snackbar aan de boulevard voor vet goedkoop. Aan de boulevard van Monte Carlo, hoe kan daar ooit een goedkope snackbar zitten !? Boven bij het paleis was het wel veel leuker gelukkig.

We hebben ook nog boodschappen gedaan bij een Italiaanse supermarkt, ik vind dat zo leuk in andere landen shoppen in supermarkten! Ze hebben er vaak veel meer andere dingen dan in Nederland. We gingen voor avondeten spinaziepannenkoeken bakken.
Sorry, maar foto’s lukken nog steeds niet, houden jullie tegoed!