What about Breakfast?

Heeei
Ontbijt, iedereen weet inmiddels wel dat het slecht is om niet te ontbijten. Toch zijn er nog steeds mensen die niet ontbijten door redenen als…

– geen trek hebben
– misselijk worden
– geen tijd hebben
– willen afvallen
– geen zin hebben

Toch jammer! Misschien kan ik jullie toch overhalen door deze ontbijt facts, toch te gaan ontbijten!

– omdat je als je wakker wordt een lege maag hebt, zit er niks in je darmen. Als je stevig ontbijt, heb je alvast een basis voor de hele dag. Heb je die niet, ga je vreetbuien krijgen en dat levert vaak veel meer calorieën met weinig voedingsstoffen. Dan wordt je dus dikker.

– als je na een nacht slapen en niks eten geen energie binnenkrijgt en je daarna eet schakelt het over op een langzamere verbranding . Dan kom je dus ook sneller aan.

– als je niet ontbijt zullen je prestaties op school slechter dan van de wel Ontbijters.

Er zijn vast nog wel meer redenen. Heb ik je nog niet zo ver gekregen ? Van deze lekkere en gezonde ontbijtreceptjes krijg ik je vast wel om!

Maandag – havermout pap met noten en rozijnen
Havermout pap & noten bevatten allebei veel energie en veel voedingsstoffen. Na het snoepen in het weekend ben je vast wel toe aan iets gezonders 🙂 .

Doe 200 ml melk met 4 scheppen havermout in een pannetje. Als het kookt, doe je er een handje rozijnen bij. Laat 10 minuten doorkoken en roer er ondertussen in. Doe het dan in een bakje en roer er 30 gram noten mix, een snufje kaneel en een scheut agave siroop of een andere zoetstof door.

Dinsdag – toast met avocado en ei

Breng een halve pan water aan de kook. Rooster twee sneetjes volkoren brood. Als het water kookt, doe je er een scheutje azijn in en roer je met een lepel een soort kolk ding in het midden als een soort tornado haha. Tik 1 ei in het kokende water en haal snel de lepel weg. Hopelijk is het je gelukt om hem heel te houden en niet het hele ei door het water vliegt. Smeer een kwart avocado op de toasts, dan wat bladeren sla en als het ei ongeveer 3 minuten heeft gekookt leg je ze ook op de broodjes. Eet smakelijk!

Ps: heb je niet zoveel tijd ? Bak dan gewoon het eitje!

Woensdag – yoghurt met muesli

Zelf hou ik niet van yoghurt, maar ik weet dat veel mensen er dol op zijn!

Donderdag – quinoa pap met gedroogde vruchten

Breng 200 ml melk aan de kook samen met 40 gram quinoa. Als het kookt, doe je er 2 gesneden gedroogde dadels bij, 2 gesneden gedroogde abrikozen en 2 gedroogde gesneden vijgen. Je hoeft dit niet mee te koken. Laat een kwartier koken. Doe in een bakje, en roer er wat agave siroop door en garneer met wat amandelen.

Vrijdag – bananen pannenkoekjes

Prak (sorry voor dit poepwoord) 1 banaan samen met 2 eieren in een bakje. Bak ze in de olie bruin in pannenkoek vorm. Maak af met wat stroop.

Zaterdag – gezonde snickers havermout pap

Maak de havermout pap met 200 ml melk en 4 scheppen havermout. Als het kookt doe je er een eetlepel cacao poeder en een eetlepel pindakaas bij. Laat 10 minuten koken, doe in een bakje met wat agave siroop, wat stukjes pure chocolade en een handje pinda’s

Zondag – alles kan!

Vandaag hoeft het niet gezond! Broodjes met chocopasta zijn welkom.

Liefs 💞

image

Toast met avocado en ei

6 gedachten over “What about Breakfast?

Voeg uw reactie toe

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

Blog op WordPress.com.

Omhoog ↑

%d bloggers liken dit: